Alexander Bakker (27) kandidaat bij de Europese Verkiezingen

Raadslid Alexander Bakker stelt zich kandidaat voor het Europees Parlement. Hij staat op plek 24 van de kandidatenlijst van de VVD. De definitieve lijst wordt eind februari door de leden vastgesteld.

De Landsmeerse VVD is super trots op zijn benjamin. En hoewel de kans klein is dat hij ook daadwerkelijk gekozen wordt, is het weer een mooie stap en ervaring in zijn nog jonge politieke carriere.

Alexander is sinds april 2023 gemeenteraadslid. Daarvoor was hij vijf jaar commissielid en hij loopt al sinds zijn 18e mee bij de Landsmeerse VVD. En nu dus kandidaat voor het Europees Parlement.

De Europese verkiezingen vinden in Nederland op donderdag 6 juni plaats. Momenteel heeft Nederland 31 zetels in het Europees Parlement. De verkiezingen gaan ergens over. Dat is natuurlijk altijd zo, maar nu nog een beetje meer.

Het zijn onzekere tijden met een al twee jaar voortdurende oorlog op het Europese continent in Oekraine. Daarbovenop vluchtelingenstromen uit het Nabije-Oosten en Afrika als gevolg van oorlog en onveiligheid. En daarmee samenhangend economische volatiliteit - sterk fluctuerende energieprijzen en tornehoge inflatie. Een sterk en eensgezind Europa is belangrijk - zeker voor een open handelsland als Nederland. Onze welvaart en veiligheid is geborgd binnen Europa.