Vergaderingen gemeenteraad op tv bij de Lokale Omroep Landsmeer

Vanaf 24 oktober 2023 de vergaderingen van de gemeenteraad van Landsmeer via het televisiekanaal van de Lokale Omroep Landsmeer (LOL) te bekijken. Een goede zaak wat de Landsmeerse VVD betreft.

De vergaderingen van de gemeenteraad en commissies vinden altijd plaats op donderdag. Op de dinsdag erna kan men de vergaderingen terugkijken om 11.00, 15.00 en 21.00 uur.

Dit initiatief komt voort uit de wens van zowel de gemeente als de lokale omroep zelf om zoveel mogelijk inwoners te bereiken en de gelegenheid te geven om kennis te nemen van de debatten en besluiten die er in de gemeenteraad worden gevoerd en genomen.

Trailer uitzendingen gemeenteraad LOL

Voorzitter Henk Wals van de LOL: "Het is een taak van lokale omroepen om burgers te helpen aan de lokale democratie deel te nemen. Dat begint bij informeren. Uitzenden van de raadsvergaderingen brengt het democratische proces direct in de huiskamer.

Fractievoorzitter Anneriek Verhoef: "de Landsmeerse VVD pleit al jaren voor meer zichtbaarheid van wat er in de gemeenteraad besproken wordt. Integraal uitzenden van de raadsvergaderingen via de LOL is een goede stap en lang gekoesterde wens. Het is misschien niet allemaal even interessant, maar vaak wel heel relevant."

Geïnteresseerden kunnen de raads- en commissievergaderingen overigens ook live (of achteraf) bekijken op de website van de gemeenteraad (www.landsmeer.bestuurlijkeinformatie.nl). Bij de LOL zijn alle schorsingen eruit geknipt en is de uitzendig vaak korter.