Raadsvergadering 3 april – de Landsmeerse VVD neemt verantwoordelijkheid

Met de beëdiging van de wethouders Bas ten Have (D66) en Niels Bonenkamp (VVD) verwachten wij een turbulente periode in de Landsmeerse politiek af te sluiten. Samen met de zittende wethouder Jacobien van Boeijen (GL) en burgemeester Léon de Lange vormen zij het nieuwe college van B&W.

De afgelopen maanden heeft de Landsmeerse VVD geprobeerd constructief oppositie te voeren voor een beter en mooier Landsmeer. Toen in januari de voormalige coalitie zowel binnen als buiten de raadzaal liet zien dat de samenwerking tot einde was gekomen heeft D66 het initiatief genomen om tot een nieuwe ‘coalitie’ te komen en onze fractie heeft zich daar volmondig bij aangesloten; zo kunnen we weer bestuurlijke verantwoordelijkheid nemen. Samen met D66, PvdA, CDA en GroenLinks hebben we geconcludeerd dat er onderling vertrouwen en draagvlak is. Het samenwerkingsakkoord dat ten grondslag ligt aan de aanstelling van het huidige college is bewust niet van tevoren dichtgetimmerd. Hierdoor zal het debat in de raad terugkeren. Wij zijn ervan overtuigd dat ook de partijen die niet aan de vorming van het nieuwe college hebben deelgenomen hun bijdrage aan de besluitvorming kunnen en zullen geven.

Door de beëdiging van Niels Bonenkamp kon de vrijgekomen plaats in de raad ingevuld worden door Alexander Bakker. Met zijn benoeming is de fractie weer compleet en de vernieuwde fractie ziet uit naar een goede samenwerking in de raad en met het college om concreet tot mooie dingen voor onze gemeente te komen.