Landsmeerse VVD weer compleet

Op donderdag 17 februari jl. zijn Alexander Bakker en Lauren Kloosterboer Haenen geïnstalleerd als raadslid in de gemeenteraad van Landsmeer. De Landsmeerse VVD-fractie is met de komst van de nrs. 3 en 4 van de huidige kandidatenlijst weer compleet. Fractievoorzitter Anneriek Verhoef: “Ik ben blij dat we weer op volle sterkte zijn en ik dank Alexander en Lauren dat zij op zo een korte termijn deze plekken in kunnen en willen nemen.”

Alexander Bakker (25) is al meer dan vijf jaar actief voor de Landsmeerse VVD en geen onbekend gezicht in de raadzaal. De afgelopen vier jaar was hij namelijk beëdigd lid van de raadscommissie. Hij heeft onlangs zijn twee studies afgerond en al veel kunnen betekenen voor de Landsmeerse VVD; zeker op het gebied van financiën.

Lauren Kloosterboer Haenen (37) is zelfstandig onderneemster op het raakvlak van duurzaamheid, mvo en dierenwelzijn en werkzaam bij de gemeente Haarlemmermeer op het gebied van de energietransitie. Met name op het gebied van duurzaamheid en communicatie heeft Lauren binnen de Landsmeerse VVD haar steentje in de afgelopen jaren op de achtergrond bijgedragen. Lauren was van mei 2017 tot en met maart 2018 al eens een jaar raadslid voor de VVD.

Alexander en Lauren nemen de plaatsen in van de twee VVD’ers die onlangs naar een andere partij zijn vertrokken, wegens onverenigbare inzichten met die van de leden van de Landsmeerse VVD en die van de duo-lijsttrekkers Anneriek Verhoef en Niels Bonenkamp.

Lauren Kloosterboer Haenen en Alexander Bakker blijven minimaal anderhalve maand raadslid. Op 30 maart aanstaande, na de gemeenteraadsverkiezingen, wordt de nieuwe gemeenteraad geïnstalleerd.