Kandidatenlijst van de Landsmeerse VVD

In de Algemene Ledenvergadering van 22 november hebben de leden van de Landsmeerse VVD de kandidatenlijst voor de gemeenteraadsverkiezingen van 16 maart 2022 unaniem vastgesteld. De kandidatenlijst wordt aangevoerd door duolijsttrekkers Anneriek Verhoef en Niels Bonenkamp, die al eerder door de leden waren aangewezen.

Verder gaat de Landsmeerse VVD met verschillende bekende gezichten maar ook met nieuwe namen de verkiezingen in. Met kandidaten variërend van 18 tot en met 89 jaar is het letterlijk een lijst “voor alle leeftijden”! Daarnaast is het een gevarieerde groep mensen qua achtergrond, met een brede inhoudelijke kennis en (politieke) ervaring en – bovenal – stevige wortels in alle kernen van de gemeente Landsmeer. Daarmee presenteert de VVD een groep mensen die staat voor een herkenbare en betrouwbare liberale koers.

De nummers 1 en 2, duo-lijsttrekkers Anneriek Verhoef en Niels Bonenkamp behoeven weinig tot geen toelichting.

Anneriek Verhoef is huidig fractievoorzitter en zit al twee periodes in de gemeenteraad. In het dagelijks leven is Anneriek zelfstandig onderneemster op het gebied van secretariele ondersteuning.

Niels Bonenkamp is nu wethouder sociaal domein en onderwijs in buurgemeente Oostzaan en was voorheen fractievoorzitter in de Landsmeerse gemeenteraad. Daarnaast werkt Niels ook nog 1,5 dag in het hoger onderwijs.

Op plek 3 staat Alexander Bakker, met zijn 25 jaar nog steeds een jong talent, maar hij loopt al ruim vijf jaar mee bij de fractie en is deze bestuursperiode fractievertegenwoordiger (woordvoerder in commissievergaderingen). Alexander is bezig zijn tweede master af te ronden.

Plek 4 wordt bezet door Lauren Kloosterboer-Haenen, onderneemster op het raakvlak van duurzaamheid, maatschappelijk verantwoord ondernemen en dierenwelzijn en momenteel werkzaam op het terrein van de energietransitie bij de gemeente Haarlemmermeer. Lauren staat voor de derde keer op de kandidatenlijst en was in de vorige periode al korte tijd raadslid.

Verder staan er vier nieuwe gezichten op de lijst, waarvan Kees Goede en Ferry de Vries natuurlijk geen onbekenden zijn in het dorp. Kees is actief bij SC Purmerland, Toneelvereniging T.O.P. en was jarenlang sinterklaas in Den Ilp en Purmerland. Ferry behoeft weinig introductie. Agrarier aan de Van Beekstraat, landschapsbeheerder en in een grijs verleden al eens actief in de lokale politiek.

Lars Wijdoogen is de benjamin op de lijst en met zijn 18 jaar al net zo vroeg politiek geengageerd als Alexander Bakker, Maar niet alleen politiek, ook als ondernemer is hij er vroeg bij. Lars is als zzp'er actief als editor/fotograaf en model.

Ook geen onbekende, maar niet eerder op de kandidatenlijst, onze nestor Georg Kellersmann. Georg is met zijn 89 jaren nog steeds enorm maatschappelijk betrokken, doet mee aan het publieke debat en zit nooit verlegen om een ongezouten - maar altijd onderbouwde - mening.

Tot slot op de lijst enkele vertrouwde VVD-gezichten: Ernst Schaap, voor de derde keer kandidaat, Rene Schaap (geen familie) voor de tweede keer en Steven de Graaf zelfs voor de vierde keer. Alledrie zelfstandig ondernemers en actief in het Landsmeerse verenigingsleven bij onder andere de SEL, AC Waterland enjudoclub Landsmeer.

Kandidatenlijst Landsmeerse VVD

1.       Anneriek Verhoef