Winkelleegstand

Leegstand van winkel- en bedrijfspanden is geen visitekaartje; voor geen enkele stad of dorp, dus ook niet voor Landsmeer. Het is de VVD Landsmeer een doorn in het oog. Wij zouden graag zien dat winkels en bedrijfspanden weer worden ingevuld. Of de oorzaak gezocht moet worden in de economische crisis of dat er andere redenen voor leegstand zijn is niet direct van belang voor de oplossing, en dat is wat de VVD voorstaat: in oplossingen denken!

De oplossing ligt wat ons betreft in het bundelen van de krachten. De gemeente kan faciliteren en zorgen dat de regeldruk wordt verminderd, maar kan er niet voor zorgen dat de leegstaande panden weer geëxploiteerd gaan worden. Dat zal vanuit de ondernemers moeten komen.

Zoals Anne Wil Lucas al aangaf tijdens het Politiek Café van 10 februari jl.: de basis van onze economie ligt bij ondernemers met lef. Ondernemers die nieuwe dingen durven aan te pakken, ook in mindere tijden. Ondernemers met creativiteit, die kansen zien en die kansen ook willen benutten. Daar waar mogelijk wil VVD Landsmeer graag met ze meedenken en samenwerken; wij willen dat het ondernemersklimaat weer bruisend wordt in Landsmeer.

Een samenwerking tussen de lokale winkeliers- en ondernemersverenigingen juichen wij toe en ook daaraan willen wij ons steentje bijdragen.

Dus projectontwikkelaars, makelaars, winkeliers, zzp’ers en alle andere ondernemende mensen in Landsmeer laat ons horen wat je wensen en plannen zijn en hoe jij aankijkt tegen de leegstand in ons dorp. VVD Landsmeer biedt de komende tijd genoeg mogelijkheden om mee te praten!

Anneriek Verhoef