Landsmeer heeft nieuw college van D66, VVD en CDA

D66, VVD en CDA hebben vrijdagavond overeenstemming bereikt over de samenstelling van een college van B&W.

Wethouderskandidaten zijn Nico van Baarsen (D66), Richard Quakernaat (VVD) en Cor Hienkens (CDA). Hienkens maakte als ook deel uit van het oude college. De situatie met drie wethouders is tijdelijk, zo laten de nieuwe collegepartijen weten. Uit een persverklaring: ,,Mede met het oog op de financiƫle situatie, hebben de drie partijen afgesproken dat het college vooralsnog alleen in het eerste jaar drie wethouders zal tellen. De portefeuilleverdeling zal straks binnen het college worden vastgesteld. De partijen hebben wel afgesproken dat het zwaartepunt van de inbreng van de heer Van Baarsen op het terrein van ruimtelijke ordening en huisvesting zal liggen en dat voor de heer Quakernaat het accent vooral op het sociale domein zal liggen.'' Eerder deze week bleek dat een meerderheid van de gemeenteraad een college met twee wethouders groot genoeg vindt. D66 was de grote winnaar van de afgelopen gemeenteraadsverkiezingen en nu de grootste partij in Landsmeer. Ook het CDA won. De VVD verloor een zetel. Het is de bedoeling dat de nieuwe wethouders in een extra raadsvergadering op 24 april 2014 worden benoemd.