Verruiming openingstijden winkels

Op initiatief van de VVD mogen de  winkels in Landsmeer voortaan langer open. Het College van B&W had aan de gemeenteraad voorgesteld alle winkels toe te staan op zondag open te zijn tussen 15:00 en 19:00 uur. De VVD wilde dit graag verruimen naar 12:00 tot 19:00 uur. En dat is door een meerderheid van de gemeenteraad overgenomen.

In het verkiezingsprogramma voor 2014-2018 schreef de VVD:

“Het MKB is de economische motor van ons dorp en de VVD wil die motor een kickstart geven. Ondernemers met initiatieven moeten maximaal de ruimte krijgen om deze initiatieven uit te werken. (…) De gemeente moet een stimulerende rol spelen en een serieuze gesprekspartner zijn. De VVD wil dat de gemeente zich gericht bezighoudt met Economische Zaken, om de doelstelling op bovengenoemde gebieden te realiseren.”

Hiermee heeft de VVD dus al een belofte uit het verkiezingsprogramma ingelost.

Het besluit heeft er direct al toe geleid dat Deen de zondag erop op zondag open was van 12:00-18:00 uur. Zodra C1000 is omgebouwd naar Jumbo, zal deze supermarkt tussen 12:00 en 19:00 uur open zijn. Ook andere winkels overwegen inmiddels deels open te gaan. De VVD rekent erop dat de overige winkels samen met een plan komen en kiezen voor gelijke openingstijden op zondag.

Heeft u opmerkingen of suggesties over dit besluit of dit onderwerp?  Neem contact met ons op. U vindt de contactgegevens op onze website.

Hartelijke groet,

Marc de Jong