EVEN DOOR DE ZURE APPEL HEEN

Binnenkort zullen we worden geconfronteerd met overlast op het kruispunt bij de entree van ons dorp. Het kruispunt gaat op de schop van 5 juli tot eind augustus. Dit betekent wellicht omleidingen en langere wachttijden dan gebruikelijk, maar hiermee gaat wel een lang gekoesterde wens van de Landsmeerse VVD in vervulling; het kruispunt zal een stuk veiliger worden dan voorheen.

De afgelopen jaren heeft de VVD gehamerd op de aanpak van het kruispunt, niet alleen vanwege de veiligheid, maar ook voor de doorstroming op dat punt.

Het kruispunt krijgt een andere voorrangstructuur waardoor de fietsers en de bus makkelijker en veiliger kunnen doorrijden. Dit houdt in dat als je vanaf de Ring A10 het dorp in rijdt  je voorrang zal moeten verlenen.

Dit zal zeker even wennen worden, maar hierdoor worden de meer kwetsbaren in het verkeer wel beter beschermd.

We zijn daarom blij dat het er nu van gaat komen; even door de zure appel heen voor MEER VEILIGHEID aan het begin van Het Lint en dan op naar meer veiligheid op de rest van Het Lint!

En zou dit niet een opmaat kunnen zijn voor een mooie ontwikkeling bij de entree, met mogelijkheden voor woningen en een sportcomplex? De Landsmeerse VVD blijft zich daar onvermoeid voor inzetten!