Wij houden afstand, maar niet van onze ondernemers!

In de raadsvergadering van donderdag 28 mei werd de motie van de Landsmeerse VVD met de titel “Wij houden afstand, maar niet van onze ondernemers” met een meerderheid aangenomen door de raad.

In de motie wordt het college gevraagd

open te staan voor plannen en initiatieven van de ondernemersvereniging, winkeliersvereniging, horecasector, (kleine) zelfstandige ondernemers, zzp-ers en regionale initiatieven, waarbij gemeentelijke regels in de periode na de verplichte sluiting tijdelijk kunnen worden versoepeld (bijv. verruiming van openingstijden) om ondernemers de mogelijkheid te geven hun verdiencapaciteit te vergroten

en

in de openbare ruimte heel creatief, innovatief en flexibel om te gaan met de huidige regelgeving en te kijken naar wat wel kan, waardoor ook popups en andere tijdelijke initiatieven een kans kunnen krijgen.

“Wij dachten dat alle partijen het verzoek om onze lokale ondernemers te steunen zouden onderschrijven, maar dat mocht niet zo zijn. Uiteraard zijn we ook tevreden met een meerderheid en hopen dat de gemeente Landsmeer creatief en flexibel met de ondernemers gaat meedenken”.