VVD wil geen milieuzone

De Landsmeerse VVD heeft op 21 februari 2018 middels een amendement al aangegeven dat punt 7.3 uit de Duurzaamheidsvisie moest, omdat het invoeren van een milieuzone de uitvoering betreft en vele partijen (van de oude raad) niet achter een milieuzone stonden. Het amendement is destijds aangenomen, maar wat schetste onze verbazing? In het uitvoeringsprogramma duurzaamheid staat dat er toch een milieuzone wordt ingevoerd in Landsmeer.

In de raadsvergadering van 28 maart jl. hebben wij geprobeerd dit alsnog tegen te houden, maar tevergeefs …… met een 7 voor en 8 tegen werd ons voorstel afgewezen.

Symboolpolitiek

Het invoeren van een milieuzone vinden wij symboolpolitiek, omdat:

·         Er slechts één toegangsweg is voor Landsmeer en die grenst aan Amsterdam - Amsterdam kan dus voor ons handhaven.

·         Dit geldt ook voor de brom-/fietspaden die aan Amsterdam grenzen.

·         Er nog geen luchtkwaliteitsmeting heeft plaatsgevonden: er is dus nog niet bekend hoe het met de luchtkwaliteit gesteld is;

·         Er op dit moment geen overlast is;

·         Het moeilijk te controleren is;

·         Het kostbaar is om te controleren;

·         De kosten niet opwegen tegen de baten;

·         Het een papieren maatregel betreft.

Leuk bedacht maar dat gaat natuurlijk niet werken. In Oostzaan is ook al onderzoek gedaan en daar blijken de kosten niet op te wegen tegen de baten. Landsmeer is een vergelijkbare gemeente …

Fractie VVD Landsmeer: ‘Wij zijn van mening dat we onze energie en geld beter in kunnen zetten voor dingen die echt iets opleveren.’