VVD huldigt Ineke en Petra Mager

VVD huldigt Ineke en Petra Mager Op vrijdag 10 februari deelden VVD Statenleden van Noord-Holland persoonlijk vele taarten uit aan personen en organisaties die iets bijzonders voor de gemeenschap hebben gedaan. In Landsmeer werden Ineke en Petra Mager in het zonnetje gezet.

VVD huldigt lokale helden in Noord-Holland

VVD huldigt Ineke en Petra Mager

Op vrijdag 10 februari deelden VVD Statenleden van Noord-Holland persoonlijk vele taarten uit aan personen en organisaties die iets bijzonders voor de gemeenschap hebben gedaan. In Landsmeer werden Ineke en Petra Mager  in het zonnetje gezet.

Doel

Met de VVD Taartenactie, die jaarlijks rondom Valentijnsdag wordt gehouden, worden mensen of organisaties in het zonnetje gezet vanwege hun bijzondere inzet voor de gemeenschap in hun buurt, wijk, dorp, stad of of regio. De VVD wil op deze manier graag aandacht schenken aan de Noord-Hollander achter de schermen, de persoon die bergen werk verzet voor anderen maar niet altijd zichtbaar is. De VVD Taartenactie vindt dit jaar voor de elfde keer plaats.

Uitreiking in Landsmeer

In Landsmeer werden Ineke en Petra Mager in het zonnetje gezet door Statenleden Esther Rommel en Andrea van Langen. Ineke en Petra Mager zijn al jarenlang twee van de drijvende krachten achter Muziekvereniging Amiciitia, waarin de hele familie Mager een prominente rol vervult.

Petra Mager is als voorzitter gezichtsbepalend voor harmonie-orkest Amicitia en staat symbool voor ‘muziek in Landsmeer’. Zo heeft zij  er samen met Rotary Landsmeer voor gezorgd dat muziekonderwijs (weer) tot het standaardlespakket van alle Landsmeerse basisscholen behoort. Zij zet liever een ander op het podium dan zichzelf.

Iets meer op de achtergrond spant Ineke Mager zich vooral in voor de muzieklessen die Muziekvereniging Amicitia verzorgt in Landsmeer. Ook coördineert zij de instrumenten die leden van de vereniging in bruikleen kunnen krijgen en ondersteunt het instap- en opleidingsorkest.