Ernst Schaap

Ernst Schaap (44) woont bijna 10 jaar in Landsmeer. Hij werkte jarenlang als leidinggevende in de klant contact centra van o.a. Simyo, KPN, Intertoys en ABN AMRO. Sinds 2019 werkt Ernst als zzp'er. Hij heeft zijn eigen klusbedrijf en werkt voornamelijk voor particuliere klanten in Landsmeer en Amsterdamp-Noord. Veel mensen zullen Ernst kennen van de jaarlijkse Sport- en Feestweek, als een van de bestuursleden van de Stichting Evenementen Landsmeer (SEL) of weleens gezien hebben achter (of voor) de bar bij een van de 35+ feesten in Het Wapen van Landsmeer.

Sinds hij in Landsmeer woont is Ernst Schaap actief voor de Landsmeerse VVD. Hij staat voor de tweede keer op de kandidatenlijst en vindt het belangrijk "dat er doorstastende mensen met een niet-lullen-maar-poetsen mentaliteit in de gemeenteraad zitten. Recht voor z'n raap, maar wel met respect voor (de belangen van) een ieder.”

Voor Ernst staat het woningbouwprobleem in Landsmeer met stip op 1. Er moeten meer woningen gebouwd worden voor starters en senioren in alle dorpen van onze gemeenten. De doorstroming moet op gang. Dat is de belangrijkste uitdaging voor de komende jaren.

#evenvoorstellen filmpje Ernst Schaap