Alexander Bakker

Alexander Bakker (25) was er vroeg bij in de politiek. Hij is al ruim zeven jaar actief voor de Landsmeerse VVD en sinds april 2023 raadslid.

In die hoedanigheid is hij ook lid van de auditcommissie en plaatsvervangend lid van de MRA-raadtafel, als vertegenwoordiger van de gemeenteraad.

De vorige raadsperiode was Alexander commissielid en werd hij op de valreep van de bestuursperiode, op 17 februari 2022, geinstalleerd als raadslid toen er (tussentijds) een plek vrij kwam.

Alexander woont zijn hele leven in Landsmeer, ging naar basisschool De Stap en woont met zijn vriendin in de Havenzathe, wat hij een heel prettige wijk vindt om in te wonen. Onlangs heeft hij tweede masteropleiding aan de Universteit van Amsterdam afgerond.

Alexanders specifieke interesse gaat uit naar financiele onderwerpen.  Landsmeer staat er financieel niet best voor, waardoor de voorzieningen onder druk staan de en de lokale lasten steeds meer dreigen toe te nemen. "De Landsmeerse VVD heeft de afgelopen jaren het voortouw genomen in het op orde krijgen van de financien. En dat wil ik doorzetten," aldus Alexander.

Er gaat volgens hem heel veel goed in ons dorp. Wat nog beter zou kunnen is het onderhoud van de openbare ruimte, van het groen. "Als we inwoners vertrouwen en verantwoordelijkheid geven om bijvoorbeeld groenperkjes zelf te onderhouden met ondersteuning van de gemeente, weet ik zeker dat Landsmeer nog fraaier kan worden."

#evenvoorstellen filmpje Alexander Bakker